> Update >>
Home » » Bagaimana meningkatkan Adsense CTR

Bagaimana meningkatkan Adsense CTR

Bagaimana cara meningkatkan RKPT saya? Kenapa saya tidak mendapatkan klik cukup? Mengapa penghasilan saya dari adsense adalah sedikit, walaupun saya sudah mendapat tayangan halaman yang cukup? Bagaimana cara memaksimumkan pendapatan saya dari adsense?

Ini adalah soalan umum yang diajukan oleh banyak para blogger bukan hanya adsense newbie sahaja.

Apa itu CTR.? RKT atau Klik pada tayang = jumlah klik yang iklan menerima / berapa kali iklan, unit iklan atau laman dipaparkan. Untuk meningkatkan pendapatan anda dari adsense anda perlu meningkatkan RKPT anda. Tinggi RKPT bererti bayaran lebih tinggi. Sekarang pertanyaannya adalah bagaimana cara meningkatkan CTR kita sehingga kita dapat memaksimumkan pendapatan adsense kita. Jika anda boleh meningkatkan CTR sebenar, adsense boleh menghasilkan pendapatan yang sangat besar dan sihat untuk anda.

Kata Kunci kaya kandungan

Adsense memberikan Iklan relevan yang disasarkan ke laman web anda dan isi halaman anda. Jadi, laman anda harus digabungkan dengan kata kunci penting. Iklan-iklan adsense yang relevan dengan topik laman anda. Jika iklan tidak relevan dengan topik, pengunjung anda akan bertukar ke laman web lain tanpa melakukan klik apapun. Menulis kandungan yang kaya kata kunci terutama untuk judul dan beberapa baris pertama dari laman.

Memilih warna

Perpaduan warna iklan adsense anda dengan warna dasar latar belakang kandungan. Dengan demikian Anda boleh meningkatkan tahap RKPT anda. Kerana pembaca akan berfikir iklan adsense adalah sebahagian halaman. Para pengunjung tidak dapat membezakan iklan dari kandungan. Jika warna latar belakang halaman berwarna putih maka iklan adsense harus putih.

Penempatan Iklan

Penempatan iklan adsense adalah salah satu faktor penting untuk meningkatkan CTR. Posisi iklan adsense harus ditempat dihalaman yang dapat menarik pengunjung. Anda boleh meletakkan iklan adsense di bahagian atas dan tengah laman web tersebut dan cuba membuatnya sejauh mungkin seperti sebahagian daripada halaman anda.

Menggunakan iklan tanpa batas

Ada pelbagai saiz dan berbeza iklan adsense ,iklan Adsense mungkin dengan batas atau tanpa batas. Selalu memilih tanpa batasan. Jika iklan adsense anda tanpa batasan para pengunjung mungkin tertipu dan mereka akan menganggap iklan sebagai sebahagian daripada kandungan halaman dan anda akan mendapatkan klik dimana RKPT anda akan meningkat.

Menggunakan format iklan

Memilih format yang tepat secara dramatik boleh menukar RKPT anda. Elakkan tradisional format. Hal ini terbukti benar dengan menempatkan banner Adsense berformat empat persegi panjang (336x280 dan 300x250) (250x250) adalah format klik tertinggi CTR .

Di sisi lain skyskapper banner (120x600) (200 X 60) adalah berformat CTR rendah.

0 comments:

Post a Comment

 
list blog tutorial
Ambil banner

Template

More on this category »
Submit ExpressSEO Tools My Ping in TotalPing.com

tutorial

© All Rights Reserved | Best View With Google Chrome